Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

fredag 12 augusti 2011

Äntligen fredag...



Så kom fredagen till slut, soligt och hyfsat varmt.
Har haft en bra arbetsvecka men längtar efter några lata fridagar nu.
Här är en som ständigt har "fridagar"...



Lilla Strumpan i eftermiddagssol.



Älskar att ligga i värmen och lata sig.




Appropå lata sig, här är proffslatarna i kvällssol,
ligger gärna och latar sig överallt,ständigt och jämt.
Har utvecklat en extremt förslappad livsstil,
gissar på att pulsen ligger på 12 slag i minuten,
herregud, de är nästan som sengångare i vinterdvala.
 Här har de nyss varit och tagit sig ett kvällsdopp.
Fantastiskt att de inte drunknade pga lathet.


Fast ärligt talat så behöver jag bara be eller skriva en liten lapp
så får jag hjälp med det mesta utan gnäll..ja, kanske att
dammsugning och gräsklippning är ett undantag då.


Vad hände med boken du köpte på loppis kanske du undrar?
Jo, kolla här...




Först Pensla klister på utsidan av sidorna ( se till att pärmsidorna inte limmas fast). Sen mäta vart "hålet" ska vara och sen gröpa ur fanskapet med en mattkniv (jag kan fixa det med borr och sticksåg säger christer när jag stått 1 timme och karvat, grrrrr)




Efter det så klär man boken med tunn lakansväv och broderier från
gamla tygservetter fyndat på...loppis



Måla med den färg du vill ha, jag tog en skvätt vit väggfärg utblandat med lite vatten.




Sen limmade jag fast pyttelite vadd (fyndat på loppis såklart), för insidan på
"hålet" blev lite ojämt.



Limmade fast tyg på insidan, valde lila för det tycker jag om.
Ett litet lila sidenband för att dölja skarven mellan tyget och sidorna fick det också bli.




Vad tycks?



Klistrade fast ett lite gammaldags färgat papper på
insidan av pärmen. Tänker skriva något tänkvärt där så småningom.
Just denna bok får bli en läsglasögongömma.



Det ända som jag inte gjort färdigt är att lacka hela härligheten så det
går att torka av. Kostanden är ca 23 kr + arbete.
Loppis regerar, he he

Höres

1 kommentar:

Anonym sa...

Gud så söt Strumpan är.Fick ett glatt skratt när jag såg gentlemännen som nästan somnat på mopparna,dom är för sköna.Kan du inte binda fast en luftmadrass på dom när det är bad dax,i fall dom somnar av slöhet ute i vattnet,då drunknar dom ju i alla fall inte.Jag vet inte hur jag ska säga ,vad jag tycker om din bok-låda.Helt unnnderbaaar,vart får du ideerna ifrån??? Kramen stumpan♥♥