Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

fredag 5 augusti 2011

Det man inte vet har man inte ont av

Var på loppis som vanligt igår,alltid lika kul. Fyndade lite ditt och lite datt (visar lite bilder framöver på alla mina fynd). I butiken var två tyska familjer som inte kunde ett ord svenska eller engelska, personalen i kassan hade liiiiite problem när de skulle betala, men efter många om och men så ordnade allt upp sig. Jag hade lyckats parkera bredvid de två familjerna och följande utspelade sig när vi alla samtidigt skulle åka iväg med våra bilar. I en av bilarna sätter ett litet barn på bilradion och volymen är minst sagt hög, alla tjattrar på tyska och är överlyckliga över sina loppisfynd. Jag som står mellan deras båda bilar vet  inte riktigt hur jag ska bete mig när jag hör vad som sänds på radion. Eftersom deras svenska är under all kritik så har de ingen aning om vad som vrålar ut från högtalarna, ett hysteriskt modernt program där en kvinna läser ett stycke ur en bok som  handlar om en groooooov beskrivning av en man som runkar. Fullständigt ocensurerat och in i minsta detalj beskriver hon vad som händer. Allt hörs över hela parkeringen och folk runtomkring oss ser minst sagt stela ut. Jag tänker: hoppas för guds skull att de inte tror att det är min radio.... Tja, undrar vad de hade tänkt om de visste vad de lyssnade på? Bröt ihop fullständigt när jag åkte vidare, svårt att köra.
Ännu en liten blomma till dig...bilden är från i våras när rosenmandeln blommade så att det gjorde ont.  Älskar dig.

Inga kommentarer: