Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

onsdag 10 augusti 2011

Men trädgården då, hur går det med den?

Har inte jobbat nästan någonting med trädgården förutom med det allra nödvändigaste. Har rensat ytterst lite, klippt lite gräsmatta osv. Men märkligt nog så växer det ändå som bara den. Faktiskt fint på sitt sätt och helt klart mindre stressande, har tänkt ha en FIN trädgård när gamla huset är borta och däcket och den nya friggen blivit klar, men än så länge får det vara behagligt slappt och vildvuxet.
Men liiite har jag planterat, här kommer några bilder...



Vildvinet har dragit iväg ordentligt de sista åren, ändå har vi klippt ner massor.Trappen är belamrad med alla möjliga pelargoner och blommor som jag knyckt på jobbet som små skott. Kul när det blir någonting av dem, fast vädret har varit perfekt i sommar.
 Ser du de runda stenarna på trappstegen, ganska speciellt att tänka på att de legat många tusen år i älven uppe hos dig för att till slut hamna på min trapp här i Åsa.







Hittade två kronärtsskockor på rea tidigare i sommar, tänkte att jag testar väl, och kolla så fräcka de blir. Hoppas dom mognar till så vi kan testa att äta, tycker det är så himla gott. Minns när jag var liten och du bjöd på det, så jäkla gott,mmmm




Nu till något helt annat.
Tänk dig att du har en nysilvergaffel...



Sen tar du i för kung och fosterland, böjer och bänder som den värsta Uri Geller...




Till slut har det blivit en...ja, vad blev det??




Borra ett hål i skaftet, smacka upp den på väggen...



Och hoppsan, tjosan så har man en krok...



Att hänga sina juveler på, man blir ju lyrisk.



Tja, vad tycks?
Snacka om terapi, men guud vad det är kul :)))





Å vad tusan är nu detta då?
Jo, dagens loppisskörd. Vissa saker ska användas till det dom är menade att nyttjas till och några blir nåt annat. Återkommer med rapport från alla mina projekt allt eftersom.

Kram från kreativa mig.



Inga kommentarer: