Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

söndag 11 september 2011

Handledsvärmarna redo för handlederna

Idag blev dom färdiga, mina egenkomponerade pulsvärmare.
Virkade en enkel liten spetskant längst ut
och sen dags för att använda ännu ett loppisfynd,
nämligen det blueberrymilkfärgade halsbandet, he he.

Loppisfyndat gammalt stoppgarn hade exakt rätt färgnyans

Sydde fast de små pärlorna på en lång rad runt hela härligheten.
Gillar grått och lila, har alltid gjort det.

Lite pill men till slut satt de på plats.


Ja, så här blev dom...blev riktigt nöjd själv.
Funderar på att göra fler fast i andra färger, får se hur det blir.




Dom fina smyckena, klockringen och klock...klockan fick jag av
Amanda igår. Gissa om jag blev glad, tyckte dom var kanon.










 Sen en tur till Varberg och Cafe Mignon.
Det första jag såg var denna tiramisubakelse.
Ska ju inte äta sånt men efter att försökt komma på alla möjliga
slags ursäkter för att vräka i mig den så bara vräkte jag i mig den
utan någon ursäkt, ha ha

  
 Lika gudomligt god som jag trodde.


I det lilla, obetydliga hålet längst fram stod den och ropade
mitt namn...suck

Smaskiga kramar från mig




1 kommentar:

Anonym sa...

GUUUd vad jag blev sugen på en sån där bakelse,mmmmums...Pulsvärmarna blev jätte söta,sen är dom ju förbaskat bra också om man är frusen,klockan och ringen var ju jätte tjusiga.Kramen ♥at