Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

fredag 30 september 2011

Kan spindlar gråta?

Så här såg det ut i morse när jag skulle till jobbet


Tycker det är otroligt vackert med spindelnät.
Det påstås vara en av jordens starkaste material i förhållande
till hur mycket det tål att påfrestas.
Ingen aning om det stämmer men det är speciellt.


Gråter spindlar, undrade min son Rickard en gång när han var liten.
Jag vet inte, sa jag, varför undrar du det?
Jo, det sitter ju tårar på nätet.

Ja, man kan ju undra...

Fredagskram från mig



6 kommentarer:

Norrfrids Eija sa...

Barn har härliga tankar om det mesta! Det ser verkligen ut som spindeltårar på dina vackra foton!
Ha det fint,
Eija

Martilie sa...

Nydelig blogg og fantastiske bilder :) Lagt meg til hos deg..

Så kos at du vil delta på min Giveaway, 3 lodd er satt av til deg, lykke til!

God helg-klem fra Tove

Unknown sa...

Hej jag heter Joanna och är 23 år och när jag var 14 år fick jag diagnosen Aspergers syndrom och nu bloggar jag öppenhjärtat om mitt liv med diagnosen för att folk ska få mer inblick och förståelse för hur det är att leva med ett dolt funkionshinder har även massa roliga tävlingar på gångså besök gärna min blogg:)
Kram:)

Ellinor sa...

Vilka fina blder du tar, jag blir lika impad varje dag!

Anonym sa...

Rickard har alltid haft kloka funderingar,Kramen ♥at

Anonym sa...

Blir lika förundrad varje gång jag går in på din blogg,visste inte att du hade sånna kunskaper med kameran och att dela med dej av dina tankar fortsätt att glädja mej
kram "moster"