Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

torsdag 1 september 2011

Ny månad...hösten är här nu


Kom hem från jobbet idag, var rent ut sagt skittrött.
Det enda som fanns i mitt huvud var att snabbt ta mig in och lägga mig en stund.
Möttes av den lyckligaste lilla katt man kan tänka sig. Hon ropade högt av glädje
när hon såg mig och sprang fram och visste inte hur hon skulle bete sig
för att få mig att fatta att jag var den bästa människan i världen.
Snurrade och purrade och pep som en liten fjant.
Fantastiskt egentligen att vi människor lyckats tämja pyttesmå lejon
som bara älskar oss och aldrig skulle svika oss som vi sviker varandra.
Ett rovdjur med vassa klor som egentligen inte vill leva i flock
 och som absolut
inte vill bli klappade av människohänder.

Jag känner mig utvald...



Min trädgård är fullproppad av klorofyll, känns nästan
overkligt i kvällssolen.


Sommarens sista blommor är egentligen de vackraste.
Här en äggskalspelargon som lapar i sig lite septembersol vid min dörr.
Just denna heter Mr Wren.




Finns rostiga blommor också,
denna gillar jag skarpt och dessutom blir den bara finare
och rostigare för varje sommar.




En liten trött solkatt i solen med sina små vita strumpor.
Därav namnet Strumpan.

Kram







1 kommentar:

Anonym sa...

Jag blir så glad när jag ser dina bilder,Strumpan är jätte söt,Tänk dig att du skulle gå med vita strumpor men utan skor,skulle dina fötter fortfarande vara lika vita som Strumpans,tänk på det du.Strump kramar på dig ♥♥♥