Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

söndag 4 september 2011

Popplarna faller




Detta är mitt absoluta favoritte för närvarande.
Har tyvärr inte hittat det i någon butik ännu, men jag ger inte upp.


Igår var det dags, de resterande stumparna av popplarna skulle ner.
En sån där grej man går och värker över men inte får gjort. men nu var det alltså dags.


Här kommer en före bild.
Vi sparade stubbarna av två anledningar,
nr ett: jätteprojekt att ta bort dem,stubbfräsare måste
hyras in och mycket markarbete efter detta för
att få det snyggt.
nr två: vill gärna ha två stubbar att sätta urnor eller
liknande på, tycker det ser välkommnande ut
och dessutom markerar det infarten.


Så dras sågen igång...

Alla mäns stora lycka efter vad jag har förstått...


Snart dags...

Det var nummer ett...

  
Min egen lilla handy man...


Det var nummer två...

  
Det blir kanske lite ved, men det verkar vara ganska så
surt och murket, vi får väl se...


Ja, så här blev slutresultatet...
väldigt luftigt, lite svårt att återge på bild
men det blev mycket öppnare och större
på nåt vis:)


Ska strax iväg på auktion i Kungsbacka.
Kommer rapport lite senare.

Söndagskram från mig





1 kommentar:

Anonym sa...

vad fint det blev när C.sågade ner popplarna,vilken ommkrets det var på dom!!! C. ser ut som en liten docka framför stammarna,där ser man hur stora dom var.Uppfarten blev nästan som infarten till Haga slott!!!!!