Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

söndag 4 september 2011

Söndag ljuva söndag

 Börjar med några bilder från igår.
I Frillesås 5 km från mig växer detta hav av solrosor,
fullständigt sanslöst.
Jättesvårt att återge med denna kamera, ja med vilken kamera
som helst tror jag,måste ses i verkligheten.





Inte ofta det går att få tyst på mig men detta var så häftigt.
Man kan bara säga åhhh när man ser sånt här.



I dag blev det auktion igen fast jag inte hade tänkt det, var så
härligt väder, 24 grader. Men sen gick jag in på nätet
och kollade på Auktionskammaren Kungsbacka och Varberg  och fick se detta,
 ett helt skåp fullt med porslinet berså.
När mina föräldrar gifte sig så fick de sånt porslin i present.
Tyvärr går saker sönder med åren så det finns knappt nåt kvar.
Alltså...




Bara att åka in och kolla.
Kunde inte ropa in allt men detta fick följa med hem.
Står nu här hemma och väntar på att komma hem till min lilla mamma.
Men kom ihåg ingen maskindisk gäller.


Dessa två ytterkrukor ska också till samma adress:)



Har inte druckit kaffe på 6 år men idag återgick jag till koffeinberoende
och tog mig en kopp kaffe. Herregud vad gott det var trots
att jag varken hade socker eller mjölk i.
Gick igång som jag vet inte vad och började buda på allt jag såg.
Tillexempel dennna...


...en pelarborrmaskin
Det var jag och fyra gubbar, men ta mej faan att jag gav mig,
den skulle bli min och det blev den.
GUUUD vad här ska borras, tjohej
Sen fick jag ångest för alla pengar som jag blåst men då ropade jag in ...



...dessa två lådor med kopparpryttlar,
och då blev plötsligt borrmaskinen och ytterkrukorna gratis
eftersom kopparpriserna ligger så högt, HA...

Hjärtklappande koffeinkramar från mig





2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken solros äng,kommer fåglarnas solrosfrön därifrån?Vilka fynd du gjort åt mig,,Vad kostade det???Skickar pengar så fort jag får veta.VAD ska du göra med borren,hör den till nåt projekt.Jag har en låda här med små koppar saker som vi fick av Gun.Loppis kramar från mig♥♥♥

Anonym sa...

Åhh Annika välkommen till kaffevärlden, nu ska vi fika (fast det kan man med te oxå) men nu så kan vi bli riktiga kaffetanter, härligt. Vad du hinner mycket på dina helger jag får aldrig gjort nånting vettigt känns det som. Har verklilgen börjat följa din blogg det är jättekul fast den är till för mamsen och vi träffas på jobbet. Ha de säger Ulle