Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

söndag 9 oktober 2011

Gott och blandat en söndag

Måste bara få ursäkta de dåliga bilderna, blir knäpp på ljuset.
Försökte ta utomhus men då blev himlen svart och det började regna.
Ja ja, synd om mig...lovade hur som helst visa resultatet
av gårdagens korsning, så här kommer dom


Undrar om min Amanda blir glad eller om hon stryper mig?
Man vet aldrig med döttrar på 17 år:)
(men jag är van, så ni kan vara lugna)




Vet inte vilken beskrivning man ska ge dom...
söta...snygga...fräcka...??

För mig är dom bara rent ut sagt knäppt galna, ha ha,
men varma och myssköna.

Oavsett så var dom kul att göra och vill man under inga omständigheter
ha dom på sig så är det bara att sprätta loss "konstigheterna"
så blir det en vanlig raggsocka.


Var hemma hela förra veckan och var sjuk,
loppisabstinens så klart, men idag tog jag mig äntligen iväg.
Hamstern, en favorit här i Kungsbacka blev destinationen.

Hittade ett par fynd som vanligt...

nr 1
Denna, vad det nu heter, ska målas vit och sitta i hallen,
perfekt för vantar och mössor i vinter.
De hade 6-7 stycken och korkad som jag är så köpte jag bara en,
blir till att ta sig dit på onsdag när de öppnar igen
och försöka norpa åt mig fler.
20 kronor


nr 2
Denna ljusstake i trä ca 2 dm hög.
Ska bli svart och också hamna i min hall
Låg i gratislådan (lämpligt pris tycker jag)


nr 3
En extremt kort kjol (slutar strax ovanför groparna i låren)
 i vitt med brodyrkant längst ner.
NEJ, den kommer jag INTE att sätta på mig,
 den klipper jag istället loss spetsen
på och använder till annat.
 Får ut över 150 cm spets,
blir billigt med tanke på att kjolen kostade 10 kronor




Slutligen några bilder som man kanske inte visar upp i sin blogg.
Skulle önska att jag hade ett sånt där fantastikt vackert hem som man ser
i inredningstidningarna...tyvärr så finns det inga såna hem,
allt är ju tillrättalagt för att det ska bli fina reportage.
Självklart har många det jättefint men det går ju bara inte att ha det så perfekt
om man ska leva där samtidigt.
 Så här kommer några
skräckbilder hemifrån mig efter förfrågan av mamma:)


Våran innergård som just nu inte är det minsta stylad eller tillrättalagd ha ha,
avlopp, dagvatten och el ska fixas, tjohej mina vänner.




Ja, vad ska man säga?

En härligt blåsig söndagskram från mig:)



8 kommentarer:

Anonym sa...

VILKA FRÄCKA sockar ,vilken fantasi att komma på nåt sådant.Amanda måste vara nöjd med sin mamma som kan återanvända ut slitna kängor...Ja inte ser det så trevligt ut ute på gården just nu,men det kommer ju bättre dagar,Ni har väl bra belysning där på kvällarna så ni inte får "kommandoran" nere i diket♥♥Kramen lilla ♥at

Martilie sa...

RÅ-kule!!!
Tenker meg hun blir happy - garantert eneste med så tøffe sikker :)
Love it :)

Nyt søndagskvelden..

Klem fra Tove

Anonym sa...

Haha! Raggisarna var ju för söta!

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hej!

Tusen tack för dina fina ord! Det värmer att höra att du gillar min blogg.
Du är så välkommen igen! Jag kommer kika in här också. Lägger till dig på min lista! Om det är Ok?

Jag bara älskar sockorna! Så läckra!
Hoppas dottern tyckte om dom!

Ny vecka framför oss! Ha en fin sådan! Kram Maria

Anonym sa...

Om inte Amanda vill ha "sockskorna" finns en som är intresserad här.
kram från Årby

Bej sa...

Men din lilla kreativa häxa....sååå läckra sockor helt otroligt snygga blev dom
Skulle gärna ha ett par såna
Hoppas att du har blivit pigg nu
Massor med kramar o kärlek från norr

Vita Falkens Lantliv sa...

Hej!

Vilka coola sockor! Klart hon kommer gilla dom:)

Kram Susanne

Så Vitt Jag Vet sa...

Hej ! Vad skoj att du vill vara med om min utlottning..
Urtjusiga sockor du hittat !
Ha det bra !
Kraam
Sanne