Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

torsdag 10 november 2011

Jag vill opp, jag vill opp...

 
Vad är detta för en liten filur som ligger nerbäddad så fint, en grön delfin?




Hade en vit amaryllis som jag glömde ute i en kruka i somras,
tog in den för 4-5 dagar sen för att se om den fortfarande levde
och det gjorde den.
 Plötsligt så är den på väg upp mot nya djärva mål,
växer så man nästan skäms.
Fick ju ingen som helst uppmärksamhet i somras, fy mig.





Har tryckt ner den stackarn i en stor glasburk med vitmossa.
Har aldrig testat det med amaryllis, borde gå bra.
Kom ihåg lite pynt från förra julen som inte användes,
tar det lilla lugna med julen ännu, så det fick räcka.





Hitills i år har jag bara satt några vita hyacinter och denna,
men det ska bli fler. Vill inte sätta allt på samma
gång, utan sätter dem lite omlott för att förlänga blomningstiden.





Kanske mossan hinner bli möglig och ofräsch
innan den blommat över...
men det problemet löser jag då.





Känns lite lagom juligt...




Inget slår levande ljus:)
Ha en fin kväll

Kram från mig

10 kommentarer:

Vardag och flärd sa...

Så kul att den börjat växa (får nog titta till mina som står på verandan) och så fint den blev planterad. I helgen ska jag ut och plocka mossa och då får det bli lite extra till amaryllisarna.
Kram Eva

Änglarum sa...

Hej! Amaryllisar är ju bara så fina! önskar dig en fin helg! kramiz Jessica

Unknown sa...

Å så fint , jeg kom i litt tidelig julestemning.

Klem Marit.

Anelma handarbetar sa...

Vilket fiffigt sätt att bevara en amaryllis. (snor ideén).

Gillar också levande ljus.

Kram Birgit

kråke sa...

Så fint med amaryllis:)) Nu kom jag lite i julstämning...blir nog en sväng till torget imorgon å handla blommor;))

kraaaam å ha en fin helg..

kråke

Lena sa...

Men vadå...amaryllis i trädgården?
De köper man väl bara sent på hösten och slänger när de blommat ut! Eller?
Du kan uppenbarligen något som är helt okänt för mej!

Just idag har jag köpt en vit, som kallas mini, ska bli kul att se hur stor/liten den blir!

Vad roligt att du hittade till min utlottning, det fina med såna är ju att man hittar nya fina bloggar.

Ha det gott!

Lena

Anonym sa...

Vad fint det blev med amaryllisen i burken.Vattna sparsamt nu annars ränner den i väg och blir jätte hög.Vilket roligt bord du har ,blev fint med alla ljusen och blomman.God natt MA. ♥♥

Tina sa...

Mina amaryller står och väntar i Shedet, jag vämntar också..men ska inte ta in dem förrän advent.
Så fint du har gjort, levande ljus är så fint!
Jag har inte bloggat tidigare men hade läst flera ca 5 år innan jag började. Prata om startsträcka..

kram o trevlig helg på dig!

Anonym sa...

Så fint! Amaryllisen ser ut att må bra av att ha blivit bortglömd:)

Fiffiga Systrar sa...

det va mig en tapper amaryllis du hade! snart är den uppe i det blå..
Så fint du gjort med allt silvrigt juligt! Härligt när julen börjar få smyga in! vi önskar en fiin fredag! kram emelie och elin