Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

tisdag 27 december 2011

Vinterns första snödroppe

En fingeborg och två pyttesmå bägare av silver
blev inropat på gårdagens auktion.


Såg igår att de första snödropparna dykt upp.
Smög lite skamsen ut i mörkret efter jobbet och grävde
upp några stycken...de passar ju perfekt
i de små silverbägarna:)


Jag åker till jobbet innan ljuset kommer
och slutar när det blivit mörkt igen så jag hinner
ju aldrig se dom små dropparna.



Har ett ställe i gräsmattan som de verkligen gillar.
Varje år gräver jag upp dom och flyttar ut
till olika ställen på tomten...och varje
år kommer dom tillbaka igen:)
Börjar ha ganska många snödroppsoaser numera.



Ja gott folk, tiden går och snart är detta året till ända.

Ha en fin kväll

Kram från mig



6 kommentarer:

Anonym sa...

Brukar snödropparna blomma så här tidigt nere hos dig,Jag har också snödroppar ,men dom kommer från taket..God natt kramen lilla ♥at

Det vita dårhuset sa...

God morgon :)!
Jomen visst är min syster fotograf.
Du hittar henne på http://www.mariahelenesfotografi.se/

Ha en bra dag!
Kram Erika

Gunillasljusglimtar sa...

Åh vilket mysigt o fint inlägg från dej...ja nu är det snart nytt år..o jag är ledig heela nyår o veckan efter oxå.Då blir det mys i stugan minsann...Kram på dej vännen ♥ Gunilla

от Олечки sa...

Jag beundrar podsnežnikami.))De är vackra och mild...!!
Klocka, fingerborgar och -i denna maj till exempel vara en symbol.
Liv, arbete och tid... och det är stort!

Blommiga Rutan sa...

Snödroppar redan!
Så vackert det var med de små snödropparna i silverbägarna. Underbart!

Hälsningar
Anncathrine

Helena sa...

Älskar snödroppar :) ja det här vädret vi har..
och tänk snart är det ett nytt år!
kram Helena