Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

lördag 18 februari 2012

Finkultur och bonnagöra

I dag har jag gjort nåt jag faktiskt aldrig gjort förut.
Jag, Christer och vår kompis Stefan
har varit på vernissage inne i Göteborg.
Stefans bror Magnus ställde ut sina fantastiska fotografier.




Har naturligtvis varit på mina barns vernissage under dagis och skoltid.
Då bjöds det varken på vin eller öl
utan popcorn och festis:)



Jag brukar fota vilt när jag är ute på mina äventyr
men kunde inte med att fotografera fotografierna som ställdes ut.
Så det blev till att fotografera utifrån:)



Sen åkte vi vidare till Le Pain francais.
MYCKET gott att välja på...



Denna efterätten tog Christer...
Jag en slät kopp kaffe spetsad med grädde...



Så fort jag slängt av mig ytterkläderna hemma
startade jag upp
projekt nåltovning i köket.

Vad som skapas vet jag knappt själv...

Från början tänkt som en slags ullhink,
sedan någon typ av ytterkruka
och just nu en ullsäck att hänga på väggen.

Fortsättning följer:)))

Härlig lördagskväll på er allihopa

Kram från mig

8 kommentarer:

Anonym sa...

Vad jag blir avundsjuk när jag ser Christers fika,här sitter vi in stängda i noll gradigt o snöstorm.Har bakat surdegsbröd i dag får väl ta en macka och sen gå i säng. Godnattkramen !!!!MA.♥♥♥

Tångsnällans blogg sa...

Sånt gillar jag! Kultur är livsbejakande! Väntar med spänning....vad månde det bliva :) visst är det kul när sakerna ändrar skepnad under arbetets gång! Ha det gott!

Jenny sa...

Hej Annika!
Det låter som du haft en trevlig lördag!

Ska bli kul att se vad det blir av din nåltovning!

Kraam Jenny

Anna sa...

Vilken mysig lördag du har haft! Den där desserten såg otroligt läcker ut! Kramen

Bej sa...

Jag skulle gärna följt med på detta vad kul att se andras foton....och fikat såg inte dumt ut heller...här är det snökaos/storm så M är ute o plogar..har lite besvärligt i nacken så jag kan inte sova så bra....idag måste jag försöka skriva lite på min blogg så att det var evighet sedan...saknar dej ännu mera än förra gången
Kramen Bej

Helena - ullvi32 sa...

Va kul med lite happenings, det är något jag skulle vilja göra, vernissage. Lite kultur skadar ju aldrig :)
Och nåltovning, vad innebär det, spännande ser det ut iallafall!
Hoppas söndagen är bra också, kraam

Tina sa...

Att gå på vernissage är kul, särskilt gotteskålarna..
Roligt att få se en glimt av dig, då kanske jag skulle känna igen dig på Hamstern vid tillfälle. Fyndade en liten sak där igår..

Ha det gott!

Änglarum sa...

Hej! kul att få se en glimt av dig ;0 kram Jessica