Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

tisdag 7 februari 2012

Lila


Blir lite sur men nöjd ändå.



Skrev om min klänning som jag ville färga
men inte riktigt vågade...


Färgen blev som jag ville efter lite mixande
och blandande...meeen...



Kraftig svordom också...
Trots färgande efter konstens alla regler
så blev det en fläck (svordom igen).

Om ni ser en kvinna klädd i lila med handväskan paniskt tryckt
mot vänster sida i lång,fluffig och döljande sjal...
Ja, då är det Rapport till Vänfors som är ute och spankulerar
i sin nya klänning:)


Appropå lila...
Butik Gläntan i Åsa där jag bor
har en så himla fin skyltning som går i färgen lila.


Tittar in ibland och gottar mig i alla fina grejor.
Gör gärna reklam för små lokala butiker,
och speciellt där jag bor:)


Dessa handdukar vill jag gärna ha ett dussin av...
För att inte tala om linnedukarna i samma serie som går i brunt.

Vill bara säga till alla som ger mig goa kommentarer:

Tack snälla
Både kända och okända vänner.

Är lite kass just nu på att ge nåt tillbaka
men orken är liksom lite urlakad...

Men jag är snart på gång igen:)

Kram från mig




11 kommentarer:

Anna sa...

Men så trist! Fast färgen var verkligen urläcker! Tror ingen mer än just du kommer tänka på den där färgskiftningsfläcken! Kramar till tusen!

Ulle sa...

Du får brodera något vacker i blanka stygn i samma nyans, så syns inte det. Annars blev det jättebra ju;-)

Vardag och flärd sa...

Syns fläcken så väl? Tråkigt att det blir så.
Jag har noterat i minnet att jag ska besöka Gläntan nästa gång jag åker förbi, handdukarna är ju härliga.
Kram Eva

Anelma handarbetar sa...

Då ska jag hålla utsik efter dig :).
Tråkigt att fläckarna syns så väl, som du kämpat.

Kram Birgit

Anonym sa...

Ha det bra gumman,kändes bättre sen jag pratat med dig i kväll.Bra tips du fick om att brodera över märkena.Nej nu är det hög tid att nanna kudde.God natt.MA.♥♥♥

Lena sa...

Annika, läser dina ord varje dag och är kass på att ge till dej.
Befinner mej i ungefär samma situation som du, men har inte riktigt haft modet att sätta klacken i backen än och sliter rätt hårt med att våga.

Tänker på dej!

Kramar

Ps. Fin klänning, gör allvar av tipset att brodera något fint i samma nyans. Vore ju trist om du inte använder den! Ds.

freddesvitahem sa...

Lavandeltider är det kommen i dess underbara lila toner är vårens mode.
Snyggt. Fast bara lite.
Köp inte hem för många handdukar *ler*
Synd om din klänning. Kanske misshandla den igen? Månne det kanske bli bättre?
Söt matlåda kattan fick på väggen. Hoppas locket håller.
Varm kram Fredde

Anonym sa...

Underbar lila färg på klänningen! Sätt några blomapplikationer i avvikande material över fläckarna, virkade kanske...
Gläntan är beroendeframkallande! Så mycket snyggt, har inte sett den lila skyltningen så nu måste jag gå in en sväng! Tidigare sålde jag mina silversmycken hos Gläntan...
Ha en skön dag, jag hoppas att du är hemma och vilar dig!!
Kramen Susanne

Helena - ullvi32 sa...

Men fasiken va trist för den blev ju skitsnygg!! Ja den borde gå att rädda på nå sätt :)
Känner igen det du skriver, vi är många i den sitsen, men man får inte "ta det personligt", att man inte bloggar/kommenterar. Ibland kommer livet emellan helt enkelt!

Många kramar

Änglarum sa...

Hej! håller med om att färgen blev kanon! synd på fläcken ;( fyll på med energi o samla kraft! så ses vi framåt ♥ man kan inte alltid kommentera hos alla,hur gärna man än vill!kram Jessica

alvskimmer sa...

Vilken härlig lila färg! Synd att det blev en fläck för klänningen var verkligen jättefin.