Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

fredag 3 februari 2012

Vissen...


Arbetsveckan har varit...riktigt tung:(
Så här kände jag mig i morse när jag vaknade.




Som en utblommad amaryllis...
I bland är man helt tömd på energi
och tappar lusten för det mesta.




Köpte mig lite tulpaner i vår lokala lilla blomsterhandel.


Lila och vita...en av alla favoriter.
Undrar bara varför bladen liksom rullar upp sig,
gillar jag inte:(




Glöm inte att sätta ut mat till fåglarna.
Läste att åtminstone de minsta sorterna behöver sätta i sig
nästan halva sin vikt per dygn för att inte frysa ihjäl...

My Good, nåt att tänka på när man ställer sig på vågen:)

Kram från mig


10 kommentarer:

Unknown sa...

Huff da ,det er godt det er helg og en får hentet seg litt inn igjen.
Nydelige tulipaner jeg liker også lilla og hvitt veldig godt.

God helg og pass på å bare gjøre det du har lyst til, klem fra Marit.

Helena - ullvi32 sa...

Känner mig lite så också efter denna arbetsvecka... Ska bara sätta mig ner och slappna och stänga AV.
Vill gärna mata pippisarna men min man blir tokig- då får vi en massa fåglar och deras skit på tomten. (hihi fast vet du jag har hängt ut en liiiiten talgboll i ett träd långt ner på tomten).
Trevlig helg!
Kraam

Vita Falkens Lantliv sa...

Hahah ja inte känner man sig precis som en rosenknopp när klockan ringer!!!!

Önskar dig en riktigt skön helg!
Kram Susanne

Gunillasljusglimtar sa...

Lilla gumman! Så känner man sej verkligen ibland.Kul att pigga upp sej med fina tulpaner! Klart man matar fåglar,betalar mer till dom än maten till oss själva!! :)) Kraam Gunilla

Änglarum sa...

Hej! hoppas tulpanerna piggade upp dig ;) vissa dagar skulle man vilja starta om, de blir liksom fel från starten.. trevlig helg! kram kram Jessica

Anelma handarbetar sa...

Hoppas helgen ger oss lite ny kraft!

Trevlig helg. Önskar Birgit

"Hemmet är min vrå" sa...

Ja livet går upp och ner, i bland känner man sig vissen, man måste alltid ha når kul att se fram emot, bara små roliga saker, som god mat på fredagskvällen, bio eller en rolig loppis, eller umgås med roliga människor. Jag brukar säga, lite mat, vila o sömn sen känner man sig lite piggare. Ha en skön helg. Kram Mimmi

Anna sa...

Hoppas du hittar ny energi under helgen!
Vackra tulpaner du köpte! Jag köpte faktiskt också lite lila och vita idag. Vackra som få!

Kramen!

Anonym sa...

Inte tror jag du liknar en vissen hyacint,mera som en tulpan med krasande blad.Ja nu behöver fåglarna mycke mat,jar smälter ister blandar det med mat olja o havregryn det gillar dom .I natt hade vi -36 gr. I em. ska vi till Risliden (Norsjö) på revy med middag,om det inte ställs in på grund av kyla.Det är en busslastmsd PROare. Kramen i kylan MA.

Anonym sa...

Det blev fel blomma,ska vara amaryllis!!!!kram