Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

lördag 17 mars 2012

Botanska fast utan trädgård

Ett besök på Botanska idag.


Men bara en liten titt i själva butiken,
inte mycket att se ute i planteringarna:)



Är ju så svag för rolig och vacker keramik
och föll handlöst för denna fina prinsesstårta...
tills jag såg priset...Gulp!


Ja, jag vet att hantverk måste få kosta
men för min del blev det ett litet pralinfat i stället.




Mönstret är efter keramikerns mormors rånjärn.
Fint va?



Inga praliner utan körsbärstomater...
Inte riktigt samma sak kanske men i brist på choklad så...

Keramikerns namn är Anna-Lena Dancy.


Har fått en utmaning av Susanne med bloggen Två små hus.

Nio frågor om mig själv.

1. Vad gjorde du för tio år sedan?

Oj, en fruktansvärt jobbig tid med vårdnadstvister, långtidssjukskrivning
och både pappas, farmors, morfars, mormors och Christers pappas
död. Allting i en enda sörja och dessutom köpte vi hus.
Har gett mig en stark grund att stå på i dag
även om det var hemskt då.

2. Vad gjorde du för 1 år sedan?

Sådde ett frö i mina tankar att sluta på mitt jobb
för att istället jobba med Christer.
Från 1 april är jag tjänstledig ett halvår och testar:)

3. Fem snacks du gillar?

Choklad med nötter, choklad med mandelmassa,
choklad med cocos, choklad med allt annat
och ren choklad:))

4. Fem sånger du kan utantill?

Många, många fler än fem...

5. Fem saker du skulle vilja om du var mångmiljonär?

Tillrättalägga allt i mitt och mina nära och käras liv.
(Skulder,utbildning,boende,vård,pension,nya jobb etc etc)

Resa och uppleva andra kulturer...överallt.

Ta mig tid att besöka alla människor som på något
sätt betytt eller gett mig något i mitt liv,
och tala om för dem hur viktiga de varit för mig.

Hitta brister i samhället och försöka rätta till felen
med mina pengar och den makt pengar ger.

Skapa nåt eget, vad som helst, men nåt som är mitt...bara mitt:)

6. Fem dåliga vanor du har?

Svårt att slutföra saker ibland.
Är uppe för länge på kvällarna.
Äter för mycket som inte är bra för mig.
Lyssnar för lite på min kropp.
Lyssnar för lite på min inre röst.

7. Fem saker du gillar att göra?

Hantverk i alla former
fota
loppis o auktion
besöka vackra platser med vackra saker
göra saker jag aldrig gjort förr

8. Fem saker du aldrig skulle klä dig i eller köpa?

Högklackat (kan inte gå i sånt, ser ut som en berusad älg)..ha ha
kroppsstrumpa...ha ha ha
stringbikini utan överdel...ha ha ha ha ha
alla typer av plagg där magen exponeras...ha ha ha 
riktigt stora,skrikiga solglasögon ala Elton John:) 

9. Fem favoritsaker?

Kamera
Data
Seckatör
Mina "musikanläggningar"
Symaskin

Vill skicka utmaningen vidare till två bloggar jag är lite nyfiken på.


Självklart gör ni som ni vill:)
Ha en fin kväll

Kram från mig






1 kommentar:

Anonym sa...

Vilket vackert pralin fat,där ska det väl ligga många goda chokladpraliner..Kramen lilla ♥at...