Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

söndag 11 mars 2012

Trädgårdsdags

Jobbat i trädgården idag...
Eller jobbat och jobbat, måste säga att det faktiskt
är mer nöje än jobb:)



För två månader sedan
såg himlen ut som denna men...



Kallt och massor av snö.



Så här såg det ut idag i vår trädgård.
Christer uppflugen i ett äppelträd som en stor kråka
och jag nedanför dubbelvikt
plockandes pinnar:)



För fem år sedan fick jag en äppelros
av min goa vän Eva som hon själv frösått och dragit upp.

I somras hittade jag en liten babyrosplanta
från just denna ros.
Trots att det bara blev ett par gröna blad,
så doftade den äpple när man tog på dem.



Har lyckats hålla den vid liv i vinter
och jag hoppas den överlever och blir lika
fin som mammaros:))



En kopp kaffe i solen med Christer
 och jord under naglarna
är ett perfekt söndagsmys.

En vittvätt på tork syns längst upp i högra hörnet.
Är också perfekt och mysigt,
doftar så gott:)

Ha en fin kväll

Jordiga kramar från mig




6 kommentarer:

"Hemmet är min vrå" sa...

Vad fina bilder, ha en fin vecka. Kram Mimmi

Vardag och flärd sa...

Åh, vilken vacker kista!! Och tvätt på tork utomhus, det är gudagott!
Kram Eva

Anonym sa...

MEN, nu har du ju vår igen,inte många dagar sen du visade snö!!!Ser SÅ härligt ut,vi har väl ca.80 cm snö ännu,men den brukar försvinna fort när det börjar töa,ska visst bli varmgrader hela nästa vecka.God natt lilla gumman♥♥♥

Anelma handarbetar sa...

Det är bara att invänta våren nu....

Kram Birgit

Martilie sa...

Åhh - er det ikke deilig - bringer håp om våren som er "rett rundt hjørnet" :)

O'lykke - godt å se det vokse å gro..

Nyt kvelden og ny uke!

Klem fra Tove

Unknown sa...

Mysigt!
Det går fort nu när vårsolen börjar värma!
Här har vi fortfrande snö på mattorna, men det har försvunnit mycket det senaste dagarna!

Himla fina ljuslyktor du fyndat!
Å gillar ditt igenbommande rum!
Vill jag se mer av :)

Kram Hilla