Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

söndag 1 april 2012

Micropåsk


Är som jag sagt tidigare ingen superpåskare
men lite påsk får man väl dra till med.



Gillar vaktelägg och pärlhönsfjädrar...

Har inte sett det på någon annan blogg;)
Tror jag är först i Sverige med detta...ha ha ha



Hade dvärghöns för snart 20 år sedan
och deras små ägg var bara lite större än vaktelägg.
Sparade alltid skal till påskriset.



Lite pynt i riset...

höna.



Ägg




Fjäder




Detta får bli min lilla påskhörna i år.
Åker iväg till Umeå i morgon och min lilla son
måste ju få känna av lite påskstämmning också:)

Ha en riktigt fin söndagkväll.

Kram från mig

6 kommentarer:

"Hemmet är min vrå" sa...

Prickiga fjädrarna gillar jag, det är skönt att bara ha lite lite påsk, helgen går så fort, så det räcker med nån enstaka grej. Ha en fin söndagskväll. Kram Mimmi

Helena - ullvi32 sa...

He he, ja det blir en del påsk nu ibloggarna, men äh bara kul att kika in hos andra och se hur alla har det :)
Blir så avis på alla dessa prickiga fjädrar, VART hittar jag sånna?!
Ha en fin måndag imorgon, kraam Helena

Farfars stuga sa...

Så mysigt!! Här är det minimalt med påsk, men fakstiskt mer än förra året dock.

Kram Cia

Tidsmästarinnan sa...

Finfint! Påskfint och stilrent på samma gång.
Här hemma blir det lite mer förskolenivå på påskpysslet :-)
Kram
Susanne

Vardag och flärd sa...

Fin liten påskhörna och det är alldeles tillräckligt!
Ha en fin vistelse i Umeå!
Kram Eva

n o r d i n g å r d e n sa...

Snyggt, snyggt snyggt och fjädrarna i riset, så perfekt estetiskt och vackert de var satta!! mari.