Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

fredag 13 april 2012

Nu har jag landat.



Så har lugnet infunnit sig här hemma.

Jag har i princip skällt färdigt på sonen och hans oreda i huset
efter dessa 11 dagar norrut.

Till slut frågade han om jag inte mådde bra.
Skamset fick jag erkänna att jag sovit dåligt på tåget
antagligen var grinig pga det.



Blev både glad och chockad när han skrev en inhandlingslista
och sa att vi saknade en massa kryddor



Efter lång tid av svält har han tydligen insett
att mat både är nödvändigt och gott.

Rickard min fina son,
tänk så många goda middagar du nu kommer att
laga till din lilla mamma:))



Obligatoriske Sixten
slappar slött på kökssoffan som vanligt.



Tog min vanliga rond i trädgården nyss.
Min lilla äppelros har klarat vintern och börjar nu sin
erövring i vår berså (som jag ständigt kallar
vår rondell...vet inte varför).

Stor har den inte hunnit bli ännu...



Men tittar man noga så står den där
under stödet jag satt upp.
Ett stöd som är tio gånger grövre än rosen:)

Fick som jag skrev i ett tidigare inlägg
en egenhändigt frösådd äppelros av min goa vän Eva.
Den har nu i sin tur självsått sig.
Så Eva, nu har du blivit mormor till en ny liten
äppeldoftande ros.

Ha en fin fredag allihopa

Kram från mig

5 kommentarer:

Vardag och flärd sa...

Va´, en frösådd äppelros! Berätta mer!
Ha en fin fredag!
Kram Eva

Maj sa...

Borta bra men hemma bäst.....så brukar det kännas när man varit borta ett tag hur trevligt och bra det än har varit.
Trevlig helg!

Bej sa...

Stackars barn som svultit i massor med dagar...åsså kommer en arg mamma hem....det är norrlandsluften du inte tål ;)

Helena - ullvi32 sa...

Men du, nu gav du mig en ide för kryddförvaring- det är ett enda kaos som vi har just nu :)
Trevlig helg! kram

inger sa...

Du får inte vara FÖR hård mot lille mannen(hi,hi)han kan få skador för livet...Vilka härliga bilder du har,du vet ju hur det ser ut här uppe,snö,snö,snöööööööö.Kramen.