Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

söndag 29 april 2012

Söndag


Har varit en lugn och skön söndag.
Varit på auktion och efter det goood mat med Christer. 



Märks att det är storhelg...lite folk.
 








Så himla gott att äta när man är hungrig.




Har känt mig lite frånvarande i dag.

I går kollade jag vad som hänt på fb
och upptäcker att en av mina vänner har avlidit.

En av min brors närmare vänner hade fått en tumör i huvudet.
Hon fick veta detta för tre veckor sedan
och i går dog hon.

Hon blev 50 år och hade fem barn och ett nytt litet barnbarn.

Har känt hur tillvaron gungat i dag...

Tre veckor...

Vad tänker man då?

Vad säger man till sina barn?

Hittar inga ord att forma tankar med...

  

 

Känner i bland att man är lite väl positiv och uppsluppen
när man bloggar...herregud vad allt är gullenuttigt.

Men vet ni, jag tänker fortsätta att vara det.
Jag tänker fortsätta att glädjas över småsakerna.

Snart blommar dom där jädra fruktträden
 som jag tjatat om i flera veckor nu.

Och när dom äntligen slår ut så tänker jag ställa mig
under dom som en annan fånig liten Ferdinand
och bara vara lycklig.

Herregud vad jag ska njuta:))) 

Och jag är helt säker på att det finns massor
 av blommande körsbärsträd
där Anna är också:)

Vårig kram från mig
 

5 kommentarer:

Unknown sa...

Men fy vad sorgligt:-(.
Nu blev jag nedstämd.
Brukar tänka ibland när man blir lite djup av sig, att skulle något hända mig, önskar jag det går fort. Jag vill att mina nära o kära ska minnas mig som jag var och inte vad jag blev.
Vi får vara tacksam för all den tid vi mår bra och har varann.
Vi är alla bara till låns.
Känner med hennes famil och ni som finns runt om.
Styrkekram och fortsätt vara lycklig och njut!
Det hjälper!

Tina sa...

Så tråkigt..
Livet är så skört men man måste trots allt leva och göra det bästa utav det!

kram o trevlig Valborg

Vardag och flärd sa...

Vi vet aldrig vad som väntar runt hörnet - därför måste vi njuta och glädjas åt det vi har. Du gör helt rätt som njuter!
Ha en fin Valborg!
Kram Eva

Gunillasljusglimtar sa...

Åh vad det grep tag i mig det du skriver..har varit många i min närhet som drabbats och gått bort så lite därför tog vi beslutet att flytta till stugan ,den plats vi mår så gott utav,för inte vet man om man lever till pension.Då ska vi göra det o det bättre göra det man vill ha ut av livet NU..Men så tragist vännen Ha en fin Valborg ändå nu/ Gunilla ♥

Bej sa...

Usch vad tråkigt när nån går bort så plötsligt o inte gammal....nä man får ta vara på livet medan set finns....Kram min kära vän