Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

onsdag 9 maj 2012

Rutiga blommor och randig katt


Kungsängslilja



Har ett pyttelitet bestånd i trädgården.



Varje år har jag och liljebaggarna slagits,
bokstavligt talat om livet.


Mitt liv har aldrig varit i fara men liljebaggarnas och liljornas.

I år vann jag över de små vidriga insekterna...moooohahahaaaaa.



Är lite bekymrad över vår Sixten.
Han verkar inte må bra, så svårt att ta på men märker att nåt är fel.

Han fick dispens av mig i natt och fick sova inne...

Han tackade genom att göra nåt riktigt fult UNDER köksmattan.

Jag fick bokstavligt talat
 bara skit för att jag var snäll och omtänksam.

I natt bäddar jag nog varmt och mysigt åt honom ute i trädgården...

Småregnig kram från mig

6 kommentarer:

alvskimmer sa...

Jag har just köpt mig en rutig lija, få se om den överlever på balkongen....men jag hade glömt bort det där med liljebaggar...:)

Vardag och flärd sa...

Kungsängsliljorna är så vackra men mina är nästan utrotade - av liljebaggen .... eller maken!
Jag hoppas Sixten piggnar till, han kanske har ätit något olämpligt, finns ju mycket som katterna letar upp.
Ha det fint!
Kram Eva

inger sa...

Är Kungsängsliljan här ifrån.Jag tycker dom är så läckra med sina rutor.Tänker på julaftonen och tomteverkstan när tomten målar schack spelet med rutig färg.Jag gick in på min blogg och loggade in mig igen,det var nog där felet var ♥♥

Bej sa...

Härliga blommor håller med att dom ser ut som om nån målat dom med schakfärg....ja vilket snällt tack du fick av katten....skit också....Kram Bej

Anonym sa...

Hej! Jag har en fråga. Jag har förgäves sökt efter namnet på en växt. Den enda bild jag hittat på blomman är på din blogg i inlägget "smått kriminell" där du tar skott av en palettblad. I bilderna på de övriga "institutionsblommorna" du lagt upp så är den med! Inte "vandrande juden" utan den med runda gröna blanka blad (ofta har den också röd stjälk, men ej din).

Kan du något namn på denna växt?
TUSEN tack på förhand,
vänlig hälsning
//J

Rapport till Vänfors sa...

Hallå J
Får skämmas men tyvärr kan jag inte namnet på den. Tokvanlig på dagis så jag har alltid kallat den dagisblomma. Men om du har möjlighet att skriva ut bilden och ta med till en lite "bättre" handelsträdgård så kan de säkert hjälpa dig:)
Kram Annika