Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

onsdag 8 augusti 2012

Dags att diska


Diskmedel är rätt bra egentligen.
Behövs för att ta bort all smuts och alla kladdiga fläckar
som hamnat på porslin, glas och bestick.


I lagom mängd löser det upp "skiten"
och allt blir blankt och rent igen.



Känner att det är dags för mig
 att fylla upp min själsliga diskbalja med varmt vatten.


Trycka ut lämplig mängd medel
och få bort alla de där kletiga fläckarna 
som jag lyckats spilla på mig.

Alla taskiga kommentarer, elaka gliringar och hånfulla ord
som gör att jag tappar tron på mig själv
och vad jag faktiskt kan.

Alla energitjuvar
 som smutsar ner mig med sin avundsjuka och missundsamhet
men som av någon outgrundlig anledning
ändå vill vara i min närhet.

All oro för nära och kära och hur framtiden ska bli.



Ett sånt diskmedel ska jag skaffa mig i mängder
och är det någon som behöver låna en skvätt
så delar jag gärna med mig:)

Kram från mig

2 kommentarer:

Tina sa...

Det kommer du att bli miljonär på, jag lovar! Kan jag få en dutt av miraklet isf?
Energitjuvar är pyton, ge dem på truten nästa gång!
Varför ska egentligen vi kvinnor vara så elaka mot varandra? Vi borde lyfta, stötta, stärka varandra istället. Då hade vi nått skyarna på ett kick. Om det nu var kvinnor du menade...

KRAAM

LissasVita sa...

Känner du till att allt det du skriver måste du tillåta nånstans för att det ska kunna ske...vad säger att vad andra säger är rätt...varför bry sig? Du vet ju vad som stämmer för dig!Ditt fantastiska diskmedel lyfter fram en stark ,vacker människa som tror på sig själv! Kramen Lisbeth