Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

söndag 26 augusti 2012

En dag som alla andra


Söndag



Från att tidigare ha varit en ganska trist och nedstämd dag
så är söndagar för mig numera som vilken dag som helst.

Det enda är att det kanske inte är samma ruljans i butikerna.

Har börjat förstå hur viktigt det är för hälsan och måendet
att kunna styra över sitt eget liv.
Att själv bestämma över arbetstider
 och hur hårt man ska arbeta.
Givetvis är det tryggare att ha ett fast arbete att gå till
men inte till vilket pris som helst.

Så som sagt var söndagar innebär inte längre att till och från
ha ont i magen och knappt kunna sova natten till måndag. 

Utan en söndag kan vara som vilken vanlig dag som helst.

Och en kopp kaffe gör ju inte saken värre:)

Ha en bra kväll

Kram från mig

4 kommentarer:

Gunillasljusglimtar sa...

jaa va skönt att få tänka så! Åh så härligt kaffet såg ut...Ha en fin vecka nu du...Kram Gunilla

Vardag och flärd sa...

Jag önskar jag kom dit i mitt liv också, har alltid avskytt söndagar - av olika anledningar. Men jag har kommit en bit på väg, försöker att ta vara på varje dag lite mer än jag gjorde förr - det finns varje dag något att njuta av.
Ha det fint!
Kram Eva
PS. Hur mår äppelrosen?

Anonym sa...


Önskar dig o de dina en bra vecka!!1Kramen ♥♥

Tina sa...

Hoppas du får en bra start på veckan!

Ha det gott!