Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

tisdag 7 augusti 2012

Lite melankolisk...


I dag skulle jag helst av allt velat sitta
och glo ut genom ett fönster.


Hade det inte varit grönt och hyfsat varmt ute 
så hade jag varit övertygad om att det redan är höst...


Kan ju inte deppa ihop totalt för något som inte finns
så jag tar mig en kopp kaffe och glor,
inte ut genom fönstret då utan på orkideen
som står fullproppad med knoppar.


Jobbade hos en kund som bad mig slänga den.
Då var den bara en liten brunsvart ihoptorkad klump.
Inget liv som det såg ut...


Vet hur lite det behövs när jag själv känner mig så
för att jag ska börja växa och blomma igen.

Så jag gav allt jag hade förmåga till
vad gäller "blomomsorg"
och tänk så mycket jag nu får tillbaka.

Ska försöka lägga lika mycket krut på mig själv
som på blomman
så kanske höstkänslan flyger åt pipsvängen...

Ja, det ska jag banne mig göra
och jag börjar exakt nu:))

Kram från mig

5 kommentarer:

Änglarum sa...

Hej! vissa dagar är så där melankoliska.. i em började det regna och det sjönk till 13 grader brr..sitter i soffan med laptopen i knät o skiter i det sabla regnandet ;)) ha en fin kväll!kram Jessica

Anonym sa...

Håller med dig,får ångest när jag tänker på hösten.Men då blir det snart VÅR <3

Designe sa...

Låter ganska härligt att glo ut genom ett fönster om man har nåt härligt att titta på!:) Jag satt på min lilla inglasade sent på måndag kväll och tittade på himlen med sina fina färger! :) Försöker att inte tänka på höst utan fortsätta tänka sommar ett tag till! :)

Tina sa...

Usch en sån där dag..hoppas du känner dig bättre idag!
Kanske har den väntande solen ett gott öga till dig...

kram

Gunillasljusglimtar sa...

Jaa du slår huvvet på spiken du! Ibland känner man sej sån,med all rätt tycker jag! Men visst kommer man igång igen ♥ Ha det gott / Gunilla