Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

söndag 12 augusti 2012

Tålamod


Ännu en sån där magisk sommarkväll


Finns ett ställe på vår tomt där man kan sitta lite avskild
och lite på höjden och bara vara.
Gärna barfota med en kopp te i handen
och känna sig som en lycklig liten Ernst:)



Varm stenhäll som jag började skrapa fram
i ett överenergiskt ögonblick
för snart tio år sedan.


Gammal havsbotten som stigit i dagern
under årtusenden är vacker.

Projektet sjönk som en sten
men en dag gott folk ska jag ta tag i det igen
och då jädrar ska det bli gjort.

Ger mig aldrig...i bland tar det bara lite tid.

Hoppas ni har en lika fin kväll som jag.

Kram från mig

6 kommentarer:

Gunillasljusglimtar sa...

Ja skam den som ger sig:)) Underbara bilder du visar! ha en fiin söndag kväll ♥ Gunilla

Anonym sa...

Finns nästan inget som är så vackert som klippor och stenhällar.Vi har också en fin afton,har just varit ute i jordgubbslandet och ätit av dom sista gubbarna. Ha en skön kväll.Kramen ♥♥

Hemmavid sa...

Hejsan

Låter som en alldeles underbar avslutning på veckan!

Ha en fin start på nästa!
Kramen Jenny

Anonym sa...



God morgon,har suttit och tittat på din lila tekopp på stenen,vilken underbart vacker bild....♥♥☻

Anelma handarbetar sa...

Härligt med en egen lugn vrå. Kom igen så blir det bra.

Kram Birgit

Anonym sa...

Härlig plats du har i trädgården! Muggen känner jag igen, den är favorit här hemma också! Just nu sitter vi inne trots en skön kväll, vi har invasion av flygmyror ute...
Kramen
Susanne