Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

söndag 16 september 2012

Höstigt avslappnad


I går kände jag att nu är det höst på riktigt.


Känns faktiskt riktigt befriande...


Färgerna blir skarpa och klara...


Precis som luften.



Trädgården är mer ovårdad än någonsin...


Halvlång gräsmatta, ogräs som börjar ta över
och utblommade fröställningar. 

Bortglömda och halv övervuxna trädgårdsredskap
och stödpinnar som pekar åt alla håll. 

En bit gräsmatta som alla vägrar klippa
eftersom den är så svår att komma åt.



Spelar det någon som helst roll egentligen?

Kanske man kan kalla sin eftersatta men ändå prunkande
trädgård  för en vintageträdgård?

Min trädgård har en bekvämt avslappnad shabby chic stil...

Kan man ha det inomhus så kan man väl ha det utomhus?

Avslappnad kram från mig



5 kommentarer:

Hajan sa...

Käraste lilla vän,vilka fina bilder
du är ju toppenfotograf.
Jättefint i er trädgård
lite avundsjuk är jag när jag ser
alla vackra blommor.Men De sköter sig ju inte själva.
Kram

Maj sa...

Håller med "Hajan", jättefina foto. Så skönt att höra detta med avslappad trädgård. Min framsida, där jag strävat efter att inte göra någonting ,har jag döpt till Wild and crazy, det blir som det blir och sniglarna mosar inte i sig ormbunkar,daggkåpa,häck osv. //M

Ninja sa...

Tittade in och såg så mycket vackert :)

Vardag och flärd sa...

Håller med dig, hösten är befriande! Och du har väl hört uttrycket "Vilt och vackert" - så är det i min trädgård!
Kram Eva

Anonym sa...


Fina fuxior du har MEN skottet jag fick av dig i sommras har blivit stort och massor med vackra blommor.I går kväll när jag kom hem och öppnade min altan dörr,slog en underbar doft mot mig,det var den grekiska lövkojan jag fick av dig som börjat blomma,blommorna är små och oansenliga MEN VILKEN DOFT.