Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

torsdag 25 oktober 2012

Ansvarsfulla vattenringar


Alldeles om en strax
åker jag ner till dotter i Ängelholm.


En mindre upplaga av mig
eller kanske jag är den föråldrade prototypen till henne.

Eller både och:)


Livet är märkligt och stort
för det hon gör och tänker är en vattenring
som ger eko av mig
som gett eko av min mamma
som gett eko av hennes mamma som gett eko av...

Oavsett om vi är släkt eller vänner
 så skickar vi vattenringar
genom varandra.

Det är mäktigt att tänka på
och ger oss ett lika mäktigt ansvar gentemot varandra.

I morgon är det fredag gott folk:)

Kram från mig

7 kommentarer:

Angelica Little Corner of Crafts sa...

SÅ sant!!!!
Ha en skön helg så småningom!! Kram!

Anonym sa...


Hoppas ni får en bra dag,ge Amanda en full fet kram från mig. MA.

Vardag och flärd sa...

Känner så väl igen detta, många gånger har jag tänkt att så gör min mamma och jag gör precis likadant. Mycket känner jag igen hos dottern också, så visst är det så.
Ha det riktigt härligt med din dotter!
Kram Eva

"Hemmet är min vrå" sa...

Så sant så!! Ha en fin vistelse hos dottern! Kram Mimmi

Anonym sa...

Sanning! Ha en fin helg hos dottern och lyssna efter fler vattenringar!
Kram Susanne

Maj sa...

Har hör ett gammalt ordstäv för länge sedan.Ett råd till blivande brudgum:titta på din svärmor så vet du vad som väntar.....
Kanske är något med vattenringar där? //M

Hemmavid sa...

Hejsan!

Kan ibland längta lite tills min dotter blir äldre.. Nu är hon 11 och min lilla tös. Hoppas verkligen att vi kommer att fortsätta ha fin kontakt även senare...

Fint med alla gamla rostiga nycklar i burken...

Ha en fin helg!
Kramen Jenny