Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

torsdag 11 oktober 2012

Den optimala skönhetskuren


Första frosten i natt.
Dags att plocka in övervintrarna ute i krukorna.



Den här vita skönheten blev liksom bortglömd
i våras och kom aldrig ut.


Efter att hon gett mig nya små blomskott
blev hon stående i gammal kruka
och med gammal jord.



Lite gödning i vattnet bara
var allt som behövdes.



Ni kan väl kanske gissa vilken av mina pelargoner
som blommat intensivast och vackrast
under hela denna sommaren?

Jag tycker vi kvinnor över 40 ska se det som ett tecken.

Det enda som behövs för ett perfekt utseende
är lite choklad och vin i bland:))

Kram från mig


8 kommentarer:

Äppelblom sa...

Den blomman var fin - ja hela fönstrt var fint med de skira gardinerna.
En liten bit mörk choklad unnar jag mig varje dag, men ett glas vin får vänta tills helgen.
Ha en skön torsdagkväll!

Black Iris sa...

Haha, håller med dig.. Choklad och vin håller oss fräscha i evighet:))

Kram Maidi

Vardag och flärd sa...

Himla tur att det är fredag imorgon så det kan bli ett glas rött!
Pelargonen är ju bedårande! Kallas den stjärnpelargon eller ....?
Ha ett fint veckoslut!
Kram Eva

Anonym sa...


Det tippset med choklad och vin,,,tror du att det funkar när man är över 60 också,det lät så bra tycker jag.Kramen från en som hoppas ♥♥♥

Maj sa...

Fint inlägg! Påminde mig om att jag ska hämta in min cyklamen. Fn är det +0,6 gr. De ska tåla frost men denna är såå liten och späd så den får komma in i värmen inatt. //M

Hajan sa...

vad skall jag se för tecken då, som skall fylla 82, det
är dubbelt upp förstås.
kram från en gammelgädda.

Änglarum sa...

Hej Annika! tror jag håller med dig! vin o choklad ingen dum kombo :=) trevlig helg önskar jag dig!♥kram Jessica

Gunillasljusglimtar sa...

Åh härliga pelargon...o mycket bra ord ...vin o choklad...tar ett glas Per Morberg i morron kväll...kramis...Gunilla