Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

söndag 16 december 2012

Avtryck i snön

Tipp tapp tipp tapp tippetippetipp tapp...tipp...tipp...tapp...


Snön har nästan helt regnat och tinat bort hos mig
men igår såg det ut så här.

Lilla kattfröken Strumpan har dansat runt i snön
och lämnat de allra näpnaste små tassavtryck.


I torsdags härjade jag runt i skogen ovanför vårt hus,
plockade kvistar och mossa och då, 
strax innan solen gick ner,
blev plötsligt allt så stilla...tiden stannade.

En solnedgång över havet i kalla december
och  jag kände mig tusen år gammal.

Får mig att längta efter de som är borta.

 

Jag kan tydligt se spåren efter dem som gått
men jag vet inte vart stegen fört dem.

I dag skulle du fyllt 76 år.

Grattis på födelsedsedagen älskade pappa
vart du än är...

Du fattas mig.


Kram från mig


8 kommentarer:

Anonym sa...


Han fattas mig också.Har pratat om hans 50 års dag i dag,den skulle han ju fira här på Havaii,visst var det då Rickard dök upp i en scanback?(vet ej hur det stavas)Kram på dig♥♥♥

Anneli sa...

Vackert inlägg
.........och underbar solnedgång.

En fortsatt fin helg
Kram

Anneli sa...

Vackert inlägg
.........och underbar solnedgång.

En fortsatt fin helg
Kram

Elzie sa...

Så fint inlägg. Bilden var ju helt underbar. Att det bara kan bli så rött!
Gillade Sixtens säng i headern. Fick du på kissen tomteluva eller har du "fuskat", haha?
Hoppas du har en fin tredje advent.
Kram Elzie

Vardag och flärd sa...

Kram vännen!
Eva

Anonym sa...

Här är det inte heller så mycket snö kvar då det har varit plusgrader. Ha det bra !

Äppelblom sa...

Underbara bilder och texter. Tack!
Kram och ha en fin dag!

Blockethuset sa...

Fina bilder..mest hela tiden..