Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

tisdag 4 december 2012

Vinterminnen


Vinterhimmel


Den gör mig lite vemodig...vet inte varför.

Kallt, isigt,halkigt men framför allt ljust.

Vet inte vad ni tycker om doften av snö
men jag tycker om den.
Den luktar rent och friskt och den ger mig hopp.

Har jag riktiga kläder och går ut i kylan
så känner jag mig stark på nåt sätt.

Är nog lite knäpp
men kanske det har med mitt norrländska påbrå att göra
och min barndom där vintrarna 
har gett mig de starkaste barndomsminnena...bra minnen.

Smaken av snö
En miljon stjärnor mot svart himmel
Vedspisen som brinner
Ljudet av mina längdåkningsskidor och pappas bakom mig
Känslan av att gå på skaren
Jag och lillebror får choklad ute i en snödriva
Kall luft genom näsborrarna
Snötyngda lovikavantar
Mammas varma hand som smörjer in kinden med niveasalva från blå burk
Farfar som drar upp en lake på isen
Extratäcken i sängen
 Räven som springer över snön upp mot skogen
Riktigt pirrande julförväntning

Ha en fin kväll.

Vinterkram från mig



5 kommentarer:

Tina sa...

När jag ser en vinterhimmel tänker jag ofta just på nyår, vet inte varför. Men det är inte vemodigt utan mer förhoppningsfullt...

kraam

Maj sa...

Vilka fina minnen! //M

Vardag och flärd sa...

Vackra vinterminnen du har!
Kram Eva

Anonym sa...


BLIR RIKTIGT SENTIMENTAL... KRAMEN LILLA ♥AT

Hajan sa...

Lilla vän vilka underbara minnen, sådana skall man spara.
kram från mig