Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

måndag 21 januari 2013

DIY


Läst om detta med att smälta ner ljusstumpar
och göra nya ljus ofta
men aldrig provat själv.

Nu är det gjort
och så barnsligt enkelt
att man häpnar:)


Sista koppen med fat
som fanns kvar efter farmor och farfar
fick jag av mamma för
några år sedan.

Nu står den här bredvid mig
och lyser upp mörka januarikvällen.
Tror farmor och farfar
också är här:)

Fanns lite stearinrester
från ett doftljus av bättre kvalitet
som följde med...

Så nu doftar det havtorn i hela rummet:)



Känns bra att kunna använda 
de där ärvda udda sakerna som jag älskar
men inte riktigt kan använda.

Smält stearinen i vattenbad.
Gör en veke av vanligt bomullsgarn.
Doppa den i stearin och låt den stelna
och knyt fast den i en penna som läggs över koppen.
Häll i det smälta stearinet.
Låt svalna...Klart:)

Häll under INGA OMSTÄNDIGHETER smält stearin
i vasken eller toaletten.

Ingen höjdare när det stelnar
och du ska försöka ta bort det:(((

Ha en fin vecka

Kram från mig


8 kommentarer:

Vardag och flärd sa...

Så fint att du fick användning för den vackra koppen!
Ha en myskväll!
Kram Eva

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilket fint tips!!! Och att få andvändning av gamla vackra koppar, och så snyggt du arrangerat med korvhorn och nejlikor, vilka talanger du besitter kreativa människa! Det där hamsterstället skulle jag cokså vilja besöka!!!! Vi hörs! ;)

Meta sa...

Tack för tipset, hoppas nu bara att jag får det gjort.
Är så mycket jag tänker men som aldrig blir av.
Javisst måste loppisar vara beroendeframkallande, det går ju inte att sluta fast man stålsätter sig.
Kolla nästa inlägg......
Ha det gott resten av veckan.
Kram Meta

Anonym sa...


God natt min lilla pyssel flicka ♥ Ma.

"Hemmet är min vrå" sa...

Tack för tipset. Det blev ju jättebra. Ha en fin tisdag. Kram Mimmi

Elzie sa...

Vilken fin gammal kopp. Så roligt när man kan använda sina saker. Och nya ljus har jag gjort flera gånger, men det var några år sen, haha.
Ha en fin dag.
Kram Elzie

Anelma handarbetar sa...

Oj oj vad mycket du har hunnit med när jag varit slö och inte orkat vara här.

Koppen är jätte fin och kul sätt att ta vara på gamla ting.

Kram Birgit

Anki sa...

Så stämningsfullt och fint det blev... vilken fin gammal kaffekopp - den är verkligen värd att synas :)
Tack för tipset!
Ha det gott!
Kram