Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

måndag 28 januari 2013

Har fått en släng av vintertröttsjukan


Har klarat mig hela denna vinter
utan alltför djupa dippar i humöret.

Har verkligen varit tacksam
att de hållit sig borta
eftersom jag tillhör den del av befolkningen
som brukar drabbas ,
 ja av depression kanske är att ta i,
men nära på,
 under vinterhalvåret.

I dag tar jag mig friheten att gnälla en smula
för plötsligt slog svårmodet till ganska ordentligt.

Det är märkligt hur tankarna hinner dra ner en
innan man förstår vad som händer.
  

Inget kändes plötsligt roligt...

Kallt, jävligt och långt till vår.
Allt känns fult,trist och krångligt...

Nu för tiden har jag lyckats träna mig
till att vända i tanken
när jag drar iväg för långt åt det svarta.

Även om jag inte slår frivolter av glädje
så begriper jag att det mesta som känns tungt
är inbillning och tankefel.

Jag blir helt enkelt lurad av min egen hjärna...

Och framför allt:

Jag är inte ensam om att känna så här! 

 

Skickar ett hoppfullt energihjärta till mina
medsystrar och bröder.

Snabbare än vi anar
är det dags att börja sätta frön igen...

Av alla de slag:)

Ha en fin vecka.


Kram från mig


10 kommentarer:

Anneli sa...

Lätt att bli lite "nere" en sån här trist och grå dag.
Är själv en obotlig optimist så jag försöker se något positivt ändå varje dag.

Har varit ganska sjuk denna höst och vinter och då blir de friska dagarna riktiga mysdagar även en grå januaridag!

Hoppas du känner dig bättre imorgon,
en varm kram till dig,
Anneli

Lena sa...

Åh...det där dagarna har jag lite till och från hela tiden nu. Jag får verkligen anstränga mej hårt för att inte sjunka för djupt, som jag gjorde i lördags.
Men så köper jag hem någon hoppingivande tulpanbukett eller fina lökar och boar här hemma och så plötsligt känns det lättare.

Man FÅR känna olust nu och drömma om kommande tider!

Energikram till dej!

Lena

Annas röda stol sa...

Ja det är nog så att de mörka årstiderna lätt kan dra ner humöret, man får liksom sparka sig själv i baken...hur nu det ska gå till :)) Men jag är fortfarande glad för bilden du sände till mig och nu klurar jag på nya ideer. Du kan ju fundera och planera på några små projekt, så ska du se att det blir bättre med vintertröttsjukan. Ha det gott. Kram Anna

Vardag och flärd sa...

Du är inte ensam om att känna dig trött, jag tycker det är tungt och tråkigt speciellt på jobbet. Men det går över och snart är det roligt igen!
Kram Eva

Maj sa...

Det är kanske hormonerna odyl som "hoppar runt". Själv har jag fått tips om multivitamin 55+ och tycker att det hjälper. Iallafall blir naglarna jättfina och då blir jag glad och målar på lite lack. Klart uppiggande på ett enkelt sätt

blockethuset sa...

Härliga bilder som alltid..kram till dig..

Anonym sa...

Jag läser att det är många som känner sig trötta och hänhiga men ljuset och våren kommer ju nu så sakta så håll ut. Ha det bra !

Anonym sa...


Våren med sitt härliga ljus är snart här,stå ut.Kramen lilla ♥at.

Hajan sa...

Var i stan i dag,det var som att komma till en annan planet.
Ingen snö,de hade klackskor jag hade stora stövlar,där jag bor ar massor med snö kvar.
Det är ju bara 15 km emellan, och
det skall vara sådan skillnad.
Du får köpa Dig ett par fröpåsar
och tänka framåt,om det går.
kram från Harriet

n o r d i n g å r d e n sa...

Jan, feb, mars ÄR trista månader! Man hamnar lätt i svacka, inte undra på att djuren går i ide, det borde vi också göra, för så trist är det ju, i af för oss som inte är födda under vinterhalvåret el vintersportar... önskar vi bott närmre varandra så hade vi kunnat gå på promenader och göra såna kulkvällar som förra veckan, lever på det ännu!!! Vackra krukbilder i af Annika!!!! Mari.