Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

fredag 19 april 2013

Tog bara lite tid:)


I dag har det hänt något 
för mig alldeles speciellt:)

Ni ser kanske bara samma gamla fåtölj
och samma gamla skrivbord
och samma gamla bord...

Men höjer ni blicken
så ser ni mitt hörnskåp
som jag en gång fick
 av min farfar Otto.



Var ca fyra år
när farfar byggde det åt mig.
 Minns när jag fick det...Vilken lycka!!!

Har släpat det genom livet 
i alla boenden jag haft.

Pappa tyckte jag skulle slänga skiten
eftersom det tydligen var ihophafsat
av spillvirke och inte helt perfekt.

Men för mig var det HELT PERFEKT
för JAG fick det av FARFAR:)))

Kruxet har varit att det tidigt blev av med gångjärnen och handtaget.
De skulle bytas ut av energiska Annika, 16 år gammal...
 
I över 30 år har luckan satts fast
med hopknölade papperslappar eller tygbitar. 
Hur många gånger jag fått 
den i huvudet eller på tårna minns jag inte längre...

Men igår kväll kom jag på lösningen:

Ett herrskärp som nubbas fast
och plötsligt idag blev det klart...

Tog över 30 år:)))



Säger bara en sak:

Ge dig aldrig!!!

 Som Lisa Nilsson sjunger:
Långsamt leder också någonstans.

Ha en fantastisk helg nu allihopa.



Tack för alla era kommentarer och besök.
Mina bloggisar, anonyma, vänner och mamma såklart:)

Har inte riktigt ork och tid för tillfället
att kommentera speciellt mycket
men jag smyger runt hos er alla och kikar in.

14 kommentarer:

blockethuset sa...

Vilken underbar liten historia...och med skärpet på så blev farfar charmant:)!
Trevlig helg
Carina

lisashus sa...

Vilken härlig och igenkännande historia! Jag ler för mej själv här...!
Vilken fin lösning och jag förstår precis din känsla för skåpet - ovärderligt när farfar har gjort det!
Så fint det blev dessutom!
Ha en härlig helg!
Lisa

Halmhatt och mamelucker sa...

Ibland måste saker och ting värka fram eller hur säger man. Blev ju helläckert. Ha en skön helg!

n o r d i n g å r d e n sa...

Fenomenalt!! Ett gubbskärp till Farfars fina lilla hörnskåp och så BRA det passade där, färgmässigt och allt! Ha en trevlig och "god" kväll;) så hörs vi inom kort!

Eva sa...

Härlig Story - känns i hjärtat! Och vad bra det blev...

Vardag och flärd sa...

Ihophafsat - jag tycker skåpet är fantastiskt! Och duktiga Annika lyckades så småningom!
Ha en fin helg, vännen!
Kramar Eva

MINA TVÅ HEM sa...

Jag tycker att skåpet är fint.
Trevlig weekend!
Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

Anonym sa...


Vet du skärpet var det första jag såg,(har ju sett skåpet utan öppnare så ofta)blev bra,får kolla bättre när jag kommer ner.Kramen och ha en bra helg lilla gumman.Ma♥♥♥

VisaLiza sa...

Den som väntar på något gott... resultaten blev onekligen riktigt bra. Liza

Gunillasljusglimtar sa...

Härligt nostalgiskt inlägg,blir änna rörd! Förstår dej preciis! Vilken tur du inte slängde det vännen Kram Gunilla ♥

Lena sa...

Så härligt att du stod på dej och höll fast i det fina skåpet. Och dörrlösningen är superfin!

Kramar

Maj sa...

Blev jättefint! Och superinne....på Hotel Clarion i Gbg såg jag, mycket design där, att kuddar hade ett vackert läderskärp "omkring sig"....

Anneli sa...

Härligt med gamla saker som man aldrig kan göra sig av med!
Förstår att "farfars skåp" är ett sånt.
Mycket fiffigt med läderbältet, och så inne nu ,tror jag.
Snyggt.

Har saknat dina kommentarer, men du tar den tid du behöver och du är så välkommen att bara kika in,
Kram Anneli

Designe sa...

Såå himla smart! Det är alltså så man gör för att få sina skåp att hålla sig stängda?! ;)
kram