Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

onsdag 17 april 2013

Vårkänslor


Eftersom förra inlägget var en aning gnälligt
tänker jag bjuda på lite vårkänslor idag:)

Först ut från min trädgård 
är en bild på min knappt synliga rabarber.

Kanske ser den fortfarande ut
 mer som en okänd hudsjukdom
än en praktfull och ståtlig rabarberplanta,
men är det vårkänslor på gång
så är det...



Krokus finns i mängder.
Gul, lila, vit
och min personliga favorit
 gullilavit:)


En av de tidiga, lungörten.


Gäller att sätta ner fötterna försiktigt.


För att inte skämma ut mig totalt
inför våra grannar
genom att desperat åla runt på mage
och med starka läsglasögon försöka
hinna fota citronfjärilar,humlor och bin
(i bland tror man sig själv om mycket)
så går jag in och gör en tavla...

Har köpt ett gammalt sånghäfte
med noter och text.

Hade svårt att välja vilken superhit
jag skulle rama in...

Med titlar som:
Hadelittan tjavs,tjavs
Jag ser jaha i dina ögon
samt 
Med käckhet,fräckhet och täckhet
kan ju vem som helst 
få beslutsångest.


Mitt beslut stannade slutligen vid
den härligt sprudlande och spirituella:

Med käckhet, fräckhet och täckhet.

Klicka HÄR och lyssna 
så kan ni liksom jag 
komma i riktig vårstämmning;)

Vårkram från mig

15 kommentarer:

Tinibelli sa...

Vilka härliga vårbilder och kul tavla. Du valde rätt text tycker jag - riktigt frisk och vårkäck! ; )

Änglarum sa...

Hej! alla små vårtecken är så ljuva..helst skulle man ha kameran framför nosen jämt :))) kram Jessica

Annas röda stol sa...

Härligt!!! Nu äntligen är det vår, idag vatt det full fart med grodor , myror och vårgalna tjädertuppar osv. Ha det gott. Kram Anna

Lena sa...

Så mycket blommande fint du har!
Idag visade grannen mej en ensam gul krokus i en gräsmatta- det är ungefär så mycket färg vi har här.
Såg i och för sig att gräsmattorna börjar skifta liiiiite i grönt nu och jag antar att det efter dagens värme och sol blir mer och mer vår ute snart.

Kramar

Halmhatt och mamelucker sa...

Är så glad över alla vårtecken!Även om det idag blåst vårvindar friska så pass friska att blomkrukorna flög omkull. Hörde med ett halvt öra igår om en ny rabarber som heter Barbro. Lysande namn eller hur? Rabarbro :-)

Hajan sa...

Underbara lilla gumma, Om Du visste vad denna sång satte igång
vibbar hos mig. Jag är ju 82 år och
denna sång sjöng vi hemma hos mig. Det var ju så förr, att hade man fest och en liten nubbe, så sjöng man slagers, tack för detta.

Underbart Kram /hajan
Ps, glömde blommorna var fina med DS

Anonym sa...


OHHHH så trevligt att se alla blommor som är på väg,Karin Juel hörde jag mycket som barn.Kramen lilla ♥at

Anneli sa...

Härligt med alla blommor som är på gång nu.
Det har vi längtat efter.........
Vilka kul texter!
...och fint att rama in dem.

Ha det gott,
Anneli

Anelma handarbetar sa...

Jippiiiii våren är här!

Finfina tavlor.

Kram Birgit

Vardag och flärd sa...

Du är underbar!
Min lungört har inte vaknat men krokus och snödroppar blommar i alla fall!
Ha det fint, vännen!
Kramar Eva

"Hemmet är min vrå" sa...

Så fina bilder och vad mysigt med våren. Äntligen vår, vad vi alla väntat. Ha en fin torsdag. Kramar Mimmi

Meta sa...

Ja du man får sina kommentarer om fotandet.
Ha en fin kväll
Kram Meta

lisashus sa...

Vilka ljuvlig vårtecken du visar och dessa bilder kräver säkert en del krypande och kravlande! Men vackra blev de!
Kul med sångtexterna och noterna. Ja, melodierna och texterna känns verkligen som från en annan värld. Kul att du hittade inspelning också!
Lisa

Elzie sa...

Så fina blommor. Ja, ibland undrar nog grannarna vad man sysslar med, haha.
Hoppas du får en fin helg.
Kram Elzie

n o r d i n g å r d e n sa...

Men va fin tavlan med noterna blev, vilken kreativ människa du är!!! Och snyggt med de bruna flaskorna under!

Vilken dröm, alla krokusar!! Nog märks det att du bor på sydligare breddgrader men IDAG har ALL snön försvinnut fr vår gård- hurraaaa!! Och din rabarber, jag brukar gå och kika på min om våren, längtar tills den kommer upp, mycket gott kan man göra av den, vi hörs ;)