Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

onsdag 19 juni 2013

I`m stepping in the rain

 

Nä, nu struntar jag i om det regnar.
Nu blir det en bukett blommor
i fyndad bringare även om jag fick en
ordentlig rotblöta...i hårbotten alltså.

Det myckna regnandet
(ett uttryck som sitter som en smäck
både i munnen och idag)
har tyvärr lockat fram en hel arme
med glupska spanjorer i min trädgård...Snigeluslingar...



Men varför inte förena nytta med nöje...

Samtidigt som blommorna plockades
sjöng jag: I`m singing in the rain
och steppade frenetiskt över gräsmattan.

Steppdans och spanska mördarsniglar
är en ganska bra kombination...
Om ni fattar vad jag menar.

Ha en fin kväll allihopa.

Kram från mig

9 kommentarer:

Maj sa...

Gillar uttrycket "steppande mot spanjorer"....de är verkligen hemska att få in i sin trädgård.../M

Annas röda stol sa...

Finfina blommor!! Ibland kan det vara riktigt mysigt att gå i regnet, bara det är varmt :))) Ha det gott. Kram Anna

Himmelstäppan på smultronbacken sa...

Tack och lov har jag inga mördarsniglar ännu i min trädgård, bara en gräslig massa snäckor som äter på allting. Min mor går däremot fram som en riktig barbar med en häcksax och decimerar antalet spanjorer i sin trädgård i Västerås. Äckliga saker!

Härlig kista du har där bakom blomkannan!

Midsommarkram från Åsa

Anonym sa...


God natt,är jätte trött efter den goda middag som "ungarna" bjöd på i dag.Kramen lilla ♥at.....

G:a Affären sa...

Jag tänker på Pohlman som steppade i regnet. Påhittigt av dig att göra två saker samtidigt. Bara det inte blir slirigt halt då!
Fint resultat i alla fall med blommorna i bringaren!

Passar på att önska dig en fin midsommar!
Kramar
Cia

Lena sa...

Ja, det är bara att trotsa vädrets makter och ge sig på´t! Så fick du en härlig bukett också.

(Spanjorerna är inte roliga alls, höll jag på att skriva, men hur låter det?)

Jag börjar om:

Sniglarna är inte roliga alls, de åt nästan upp allt nytt jag satte i kollorabatterna. Här verkar vi klara oss och jag hoppas verkligen det fortsätter så!

Kramar

"Hemmet är min vrå" sa...

Himla regn, får verkligen hoppas att midsommar blir regnfri, hoppas på finväder. Ha en härlig midsommar, många kramar Mimmi

n o r d i n g å r d e n sa...

Låter som om du har ganska trevligt trots regnet ;) Och vilken underbar bild överst med hundkexen i kannan, svensk sommar- åh så vackert!!!! Midsommarhälsningar på språng! :)

House and Garden by Bia sa...

Jaa du jag måste säga att jag gillar låten I´m singin in the rain...vet inte varför men så är det bara ;)
Men det blir ingen blöt Midsommar iaf...bra va!!!
Hoppas din Midsommar helg blir bra;)
Kram bia