Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

tisdag 22 oktober 2013

Mera äpplen


 Kör vidare på lite äppelbilder
bara för att det är så vackert och höstigt :)



 Vi brukar få ganska mycket frukt på våra träd
men eftersom de är så gamla så blir det mest
frukt som är angripen av ohyra och annat.


 

 Men i höst har jag kunnat plocka,
även om det är små mängder,
både äpple,päron och plommon.



Kan berätta att mitt norrländska hjärta jublar
när jag kan plocka min egna frukt härnere i Halland.

Kanske jag gör en äppelkaka i kväll ;)


Kram från mig

9 kommentarer:

Willy sa...

Lovely autumn pictures. The blanket is wonderful.
Have a nice week,

Hajan sa...

det var en fin höstbild du ordnat.
Jättevackert collage.

kram Hajan

Vardag och flärd sa...

Så vackra höstbilder, det värker i hjärtat för denna vacakr höst! Och pläden är så fin och ser så varm ut, egen tillverkning kanske?
Ha det fint!
Kramar Eva

Anonym sa...


Nu skulle jag varit hos dig och fått lite äppelkaka.Mums.God natt sov gott lilla gumman.Ma

Meta sa...

Visst är det härligt med egenplockad frukt. det smakar allt bra mycket bättre än den man bär hem i plastkassen.
Ha en fin dag
kram Meta

House and Garden by Bia sa...

Blev mest intresserad av stolen, hihi....den skulle passa i mitt bloggrum ;))).....men inte dåliga äpplen heller...gott... och snygg gryta!
Kramis bia

Gunillasljusglimtar sa...

Åhh underbara bilder du visar! Ja stolen var inte dum den heller! Ha en fin torsdag vännen ♥ Gunilla

Anonym sa...

Pläden, finns det beskrivning på den,,, försökte förstora så gott det gick men fattade inte hur den var stickad....
Hälsn Anneli
anneli.ekedal@telia.com

n o r d i n g å r d e n sa...

URSNYGGA bilder, fin pläd, stol och äpplen, läckert!!!!