Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

söndag 23 februari 2014

Knasigt eller?


 Att göra en ytterkruka av papper
är kanske inte världens mest optimala grej.

Så fort en droppe vatten nuddar papperet
så blir ju resultatet ingen direkt patina...
snarare en sladdrig och brunflammig katastrof.

 

Tror jag hittat lösningen för mig:)

Köpte en Sophora för två år sedan
som växt och trivts här hemma fram tills i vinter... 
då den plötsligt tvärdog utan förvarning:(



 Gillar jag inte...

Men så tänkte jag på problemet med pappersytterkrukor.

Jag tar mitt vackra blomsterlik
och spraymålar det svart.

En aning knasigt är det nog
men det blev faktiskt riktigt bra.
Och risken att blöta ner papperet är ju obefintlig
eftersom inget vattnande behövs:)

 
 

Ja, knasigt eller ej
men här står den nu 
och jag är nöjd:)


Ha en fin kommande vecka allihopa.


Kram från mig


10 kommentarer:

Anelma handarbetar sa...

Önskar dig också en fin kommande vecka. Med sol o värme.

Kram Birgit

lisashus sa...

Tänk, att du lyckades ha den i ett par år i alla fall. Jag har totalmisslyckats med den varje gång, har gjort 2 förstök!
Den har ju så himla fint växtsätt, och att spraya den svart var väl ett jättefin idé, hoppas att det blir konserverad nu.
Papperskruka - snyggt!

Ha en fin start på veckan sen!
Lisa

Eva sa...

Vilken uppfinningsrikedom! Blev ett läckert och annorlunda stilleben.
Önskar dig en fin kommande vecka!
Eva, Tinibelli

Vardag och flärd sa...

Oj, vilken fin idé, du är full av galanta idéer! Det blev jättefräckt!
Ha det fint!
Kram Eva

Anonym sa...

Morron ! Du får vara knasig med dina papperskrukor det är tillåtet. Tur att du inte vet hur knasig jag är ibland he he !!

Black Iris sa...

Klart du ska vara nöjd och knasig är du inte.. Här hos mig finns många målade kvistar i olika modesjanger..

Kram Maidi

Anonym sa...


Det blev ju bra,den är så skir och spröd,passar i en papperskruka.Kram Ma ♥♥♥

n o r d i n g å r d e n sa...

Men du är allt annat än ett blomsterlik, du är ju fenomenal, HUR kan man ha sån kreativ förmåga o fantasi?! Skitsnyggt, hela kittet!👍👍🌻

House and Garden by Bia sa...

Blev ju jättebra....fint stilleben där på trälådan....älskar gamla trälådor......ha en fin start på nya veckan...
Kram bia

Halmhatt och mamelucker sa...

Vilken himla bra ide' min hann tyvärr förpassas till komposten. Ska nog hålla mig till Suckulenter....
Kram Annika