Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

fredag 23 maj 2014

Härligt återbruk


 Kolla vad jag har fått av mamma.
Hennes gamla handväska
som hon inhandlade vid 17-års ålder:)



 51 år senare använder jag den
och den kommer att bli
min absoluta väskfavorit.

Har bara kompletterat med en axelrem.



Iklädd flugsvampsklänning och halmhatt
och med en sån här härlig 60-talsväska,
känner jag mig som en glad liten prussiluska
i den ljuvliga sommarvärmen. 



Bäst av allt är det fullständigt ljuvliga klicket
som uppstår när man öppnar och stänger den...

Klick klick klick klick klick...


Tror mamma har det bästa secondhandstället jag vet ;)


Klickig kram från mig



10 kommentarer:

Hajan sa...

Lilla vän vad trevligt. Det är inte klokt, den är lika modern
i dag som för så många år sen.
Så roligt och så glad Din mamma skulle bli när de var intresserad av den.

God smak har ni båda två.
Lycka till med den.

Anonym sa...

Men oj sådan nostalgi! Vet precis vad det där klicket vill säga, härlig stil på både väska och ägarinna. Och vet du....jag ska testa din rabarbertårta nu i helgen:)
Skorpan

Kulturtanten och Lilla gummann sa...

Ja, jisses, hela den Prusseluskan med väska, klänning och hatt var ju helt underbar...

Vardag och flärd sa...

Så roligt! Var rädd om den! Min mamma hade en liknande och när jag öppnade den som barn luktade det alltid av mammas läppstift i den.
Fin helg på dig!
Kramar Eva

House and Garden by Bia sa...

Åhhhh,va mysigt...nostalgi!!!
Vilken mysig bild den första....hälsa lilla mamma ;)))....ha det gott min vän....nu börjar nedräkningen mot Kreta på söndag....ha en fin helg kära du....
Kramis

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilket fint inlägg! Läcker väska, urkul att använda den och den får ett liv nummer två! Och där är ju snyggdu o snyggklänningen, så läckert!!!!!!!

Änglarum sa...

Hej hej! så roligt med återbruk..särskilt när det kommer från ens mor :)) nu regnar det så det skvalar o här sitter jag..trevlig forts på helgen! kram Jessica

Lotta sa...

Hej hittade hit via en annan blogg vilket nog är ganska vanligt i bloggvärlden.
Gillar det jag läser o ser på dina foton. Återbrukstänket är ju bra o mycket fina användbara saker får ju gärna hänga med ett tag till.

Ha de gott,kram fr Lotta på östkusten

Meta sa...

Urläcker. Vilken guldgruva du har inpå knuten. Klänningen är så fräck tycker jag.
Önskar dig en fin lördag i dina nya plagg
Kram Meta

Anonym sa...


Herre gud är det så länge sen jag var 17 år.Ja det har runnit mycke vatten under broarna sen dess.Vet du,jag hade en klänning liknande din när jag var en 14---15 år.Söndagskram .Ma ♥♥♥