Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

måndag 30 juni 2014

Tacksamma presenter


Tar alltid sticklingar från mina växter.
 

 

Pelargoner och palettblad brukar vara tacksamma
och rota sig snabbare än jag hinner blinka.

Men de flesta växter kan man ta skott av.

Tog några kvistar mynta och vips hade jag fem
nya plantor som genast började växa
så det knakar i krukorna.



En tacksam present när man vill göra någon glad.

För vem tackar nej till en ovanlig pelargon,
en doftande mynta,en smultronplanta
eller ett sprakande palettblad?

Ha en fin vecka


Kram från mig





7 kommentarer:

Halmhatt och mamelucker sa...

Personligt att få en blomma med historia. Och nu är stansar inhandlade så i sommar ska jag tillverka lite andra personliga presenter. Tack för tipset!
Kram Annika

Vardag och flärd sa...

Nej, inte tackar man nej till en liten planta, pelargonsticklingar är jag väldigt förtjust i. Det är perfekta presenter till någon som tycker om växter.
Ha det fint, vännen!
Kramar Eva

Annica sa...

Perfekta presenter! Kanske i en loppad kruka...
Jag skulle bli galet glad!!

Kram
Annica

Anonym sa...


Går alltid hem med några nya blommor till fönsterhyllan eller ute planteringen.God natt kramen .Ma

"Hemmet är min vrå" sa...

Bra tips att ge bort lite små sticklingar. Ha en fin tisdag. Kram Mimmi

Anelma handarbetar sa...

Önskar dig en BRA vecka med mycket sol o lugn o ro.

Kram Birgit

Meta sa...

Verkligen roligt att få en stickling som gåva. personliga tankar är alltid fina. även om jag är dålig i år på att sätta sticklingar. De skall ju ha plats och lite ompyssling.
Önskar dig en fin sommarvecka
Kram Meta