Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

söndag 20 juli 2014

Sommarfrukost


Återkommer ständigt till det lilla och det enkla.

Ett par spisbrömackor (säger man så i södra Sverige?)
med smör (jepp...fett och gott),
västerbottensost (glömmer aldrig mina rötter)
och hemodlade tomater (såååå gott)
och kaffe med en skvätt grädde
i min älskade flugsvampsprickiga kopp...
 

 

Serverar mig själv frukost på 50-tals bricka
och på loppat vackert rödrosa porslin...



I normala fall är jag ingen fan av spindlar
men sommarmorgonen gör mig 
glad, nöjd och...grymt tuff ;)



Som sagt var litet och enkelt,
och med tid och ork att fundera på allt 
mellan himmel och jord...

Samtidigt som solen gör sitt bästa
för att göra mig sommarglad:)

Ha en fin kommande vecka <3


Enkel kram från mig





8 kommentarer:

n o r d i n g å r d e n sa...

Ljuvliga bilder på ljuvlig frukost!!!! Och tack för fint inlägg nedan, hela DU är ett guldkorn!!! <3

Hajan sa...

Det var verkligen underbara bilder, ser ut som ett riktigt
reportage, jag tycker vi kallar det Frukostbrickan.

Jag tager gärna en kopp Kaffe eller Tee med sådant vackert porslin.

kram Hajan

Cat sa...

Mmmm ser härligt gott ut, en frukost i min smak.
Fullständigt älskar västerbottenost.
Ha de gott. Kram, Catarina

Trädgårds/Hage-intresserad sa...

Åh så smaskigt allt ser ut på fin bricka med fint porslin underbart!

lisashus sa...

Ja, det är härliga tider med värme och soool och du beskriver det så väl i bilder och text!
Lisa

Torpliv sa...

Vilken toppenfin sommarfrukost! Underbart att få sitta ute nu, och det kan man ju nästan göra dygnet runt nu när det är så härligt varmt!
Och dina foton är som vanligt fantastiska, de är verkligen som sommarvykort!
Kram Petra

Anonym sa...

Hur gott som helst!
Skorpan

Annica sa...

Härlig sommarfrukost!
En riktig glad-frulle!!

Kram
Annica